Totaal aantal pageviews

Labels

2010 - U.F.O.'s (19) 2011 - U.F.O.'s (1) 2012 - U.F.O's (3) 2013 - U.F.O - Jacquelien - The Request (1) 2013 - U.F.O. - Martine - Strandtas (1) 2013 - U.F.O. - Mijna - Thea Gouverneur - TivoliTip - Fuchsia (1) 2013 - U.F.O's - Martine (2) 2013 - U.F.O's - Mijna (1) 2013 - UFO - A Love Song - Martine (1) 2014 UFO's - Mijna (3) 25 jaar merklappen - 25 years samplers - Jan Houtman (3) 30 jaar Borduren - Anniversary of 30 Years Embroidery - Jan Houtman (3) ABC - sampler - Jan Houtman (15) Abstract - Burda (4) Anne van Damme - Dentelles (2) Bankbiljetten - 50 gulden - Banknotes - 50 guilders (7) Boerenregels - Jan Houtman (2) Breien (5) De Tijd - Time sampler - Jan Houtman (1) Efteling - Langnek -Thea Gouverneur (2) Efteling - nieuw/new pakket/kit - Thea Gouverneur (4) Efteling Sampler - Thea Gouveneur (5) Fantasie merklap - Fantasy sampler - Jan Houtman (3) Flesjes Klein en Fijn - Jan Houtman (1) Foto's Jochrimar - Hanny (1) galons et rubans (1) Haken (35) Hill Bottema - Vrouwenpost Wandkleed - ONS Wandkleed - Leer ons alzo ondze dagen tellen - Psalm 90 - vers 12 (2) Ik wens je - I wish you time - Jan Houtman (1) In Memoriam - Love - Jan Houtman (1) Introductie - Introduction (1) Kerst 1994 - Christmas 1994 sampler - Jan Houtman (2) Kerst freebees - Christmas freebees - Jan Houtman (3) LAE Elizabeth - Jan Houtman (3) Letters blijven facineren/Letters keep fascinating - Jan Houtman (2) Marjorie Massey - Marquoirs (16) Martine - Rico 79062 (1) Papa 1880 (8) Patchwork sampler - Jan Houtman (4) Permin of Copenhagen - HH 21168 - Sampler 1852 (2) Projecten van onze Hanna - Our Hanna's projects (1) SAL - Jan Houman - Het kruis dragen - Bearing the cross - Elk huisa (1) Stekenlap - Permin (4) Thea Gouverneur - diversen (1) Thea Gouverneur - Efteling - Langnek - groeimeter (1) Thea Gouverneur - Efteling - Sprookjesboom (1) Toile de Jouy - DMC (2) Tulpen merklap - Tulip sampler (2) Vriendschap - Friendship - Jan Houtman (1) Welkom - Saskia (1) Zeeuwse Mee_brei_deken - Lappendeken - Visserstruien (2) Zomerboeket in Groen - Summerflowers in Green - Jan Houtman (2)

zaterdag 17 december 2016

Haken - Granny stripe blanket in Ripple steek - Attic24

17-12-2016:

Schaam, schaam, ja, ik schaam me diep.

Het ziet er naar uit dat ik nooit over m'n Granny stripe deken
in Ripple steek geschreven heb?

Een deken die ik denk ik na het afronden van ze Zeeuwse breideken
gehaakt heb.

Dit was de toestand op 27 maart 2016:

Ik gebruikte de handleiding van Lucy klik hier van Attic24 en voor wie problemen met de Engelse taal heeft staat bij Charlotte klik hier een goede vertaling.

Ik gebruikte de kleurindeling met uiteraard Stylecraft Special DK van Studio Echt. Wat me bevreemde nadat ik het patroon af had was dat er geen eenheid tussen begin en eind van de deken was. Ik ben zo gewend dat Lucy met gelijke kleur begint en eindigt dus heb ik er uiteindelijk m'n eigen draai aan gegeven.

Studio Echt gaf geen patroon voor de rand (dit moest je blijkbaar zelf maar uitzoeken: het garen was tenslotte verkocht? Ik verkeer in de gelukkige positie hier geen probleem door te krijgen.) dus verdiepte me in het Paas weekend in de rand en een kleur voor de rand:


en haakte me net geen ongeluk om tot de conclusie te omen dat ik het smerig vond:



So far, so good. Het werd zomertijd, het weer veranderde, onderhoud in tuin kwam er weer extra bij, m'n fietsbanden opgepompt en fiets uit de garage gehaald. Uiteindelijk werd het 17 september en hadden we (weer) een warm weekend. 17 september was de Fjoertoer dag in Renesse klik hier en te warm om er een hele dag uit van te maken alvorens te gaan wandelen had ik dus tijd om mijn affe deken op de foto te zetten:










Zo kreeg ik uiteindelijk toch een deken naar mijn zin.

Ik haakte met naald nr. 3,5 (in tegenstelling tot advies voor nr. 4) over
241 steken (deelbaar door 14+3) en gebruikte meer dan de 18 bollen die
als advies gegeven werden omdat ik deken in gelijke kleuren heb laten eindigen.

Deken meet uit mijn hoofd 140x176 cm; de rand is een bestaande afwerking van Attic24 - misschien wel gelijk aan die van de Coast Ripple die ik eerder haakte. Stuur me een berichtje via mijn profiel als je problemen met de rand zou gaan ondervinden dan zoek ik dit voor je terug.

Ik haakt bewust geen granny stripe omdat ik wel graag doorhaak (lange halen, snel thuis) maar toch ook op z'n tijd na wil moeten denken (met de Ripple kun je ook fouten maken) maar bovenal de kleuren mooier uit vind komen.

Ondertussen weet ik (weer) zeker dat bloggen veel tijd kost. Deze post, inclusief het uitzoeken van de juiste foto's en het bewerken er van 75 minuten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten