Totaal aantal pageviews

Labels

2010 - U.F.O.'s (19) 2011 - U.F.O.'s (1) 2012 - U.F.O's (3) 2013 - U.F.O - Jacquelien - The Request (1) 2013 - U.F.O. - Martine - Strandtas (1) 2013 - U.F.O. - Mijna - Thea Gouverneur - TivoliTip - Fuchsia (1) 2013 - U.F.O's - Martine (2) 2013 - U.F.O's - Mijna (1) 2013 - UFO - A Love Song - Martine (1) 2014 UFO's - Mijna (3) 25 jaar merklappen - 25 years samplers - Jan Houtman (3) 30 jaar Borduren - Anniversary of 30 Years Embroidery - Jan Houtman (3) ABC - sampler - Jan Houtman (15) Abstract - Burda (4) Anne van Damme - Dentelles (2) Bankbiljetten - 50 gulden - Banknotes - 50 guilders (7) Boerenregels - Jan Houtman (2) Breien (5) De Tijd - Time sampler - Jan Houtman (1) Efteling - Langnek -Thea Gouverneur (2) Efteling - nieuw/new pakket/kit - Thea Gouverneur (4) Efteling Sampler - Thea Gouveneur (5) Fantasie merklap - Fantasy sampler - Jan Houtman (3) Flesjes Klein en Fijn - Jan Houtman (1) Foto's Jochrimar - Hanny (1) galons et rubans (1) Haken (35) Hill Bottema - Vrouwenpost Wandkleed - ONS Wandkleed - Leer ons alzo ondze dagen tellen - Psalm 90 - vers 12 (2) Ik wens je - I wish you time - Jan Houtman (1) In Memoriam - Love - Jan Houtman (1) Introductie - Introduction (1) Kerst 1994 - Christmas 1994 sampler - Jan Houtman (2) Kerst freebees - Christmas freebees - Jan Houtman (3) LAE Elizabeth - Jan Houtman (3) Letters blijven facineren/Letters keep fascinating - Jan Houtman (2) Marjorie Massey - Marquoirs (16) Martine - Rico 79062 (1) Papa 1880 (8) Patchwork sampler - Jan Houtman (4) Permin of Copenhagen - HH 21168 - Sampler 1852 (2) Projecten van onze Hanna - Our Hanna's projects (1) SAL - Jan Houman - Het kruis dragen - Bearing the cross - Elk huisa (1) Stekenlap - Permin (4) Thea Gouverneur - diversen (1) Thea Gouverneur - Efteling - Langnek - groeimeter (1) Thea Gouverneur - Efteling - Sprookjesboom (1) Toile de Jouy - DMC (2) Tulpen merklap - Tulip sampler (2) Vriendschap - Friendship - Jan Houtman (1) Welkom - Saskia (1) Zeeuwse Mee_brei_deken - Lappendeken - Visserstruien (2) Zomerboeket in Groen - Summerflowers in Green - Jan Houtman (2)

vrijdag 16 december 2016

Tad-daaaaaaaaaaaah! - Haken - Krans met sneeuwpop

16-12-2016:

om maar gelijk even te door te gaan:

vanmiddag samen met een vriendin mijn krans met sneeuwpop afgerond. Let op: haakwerk (niet echt iets voor mij maar misschien zal dit gepriegel toch nog eens ooit mijn ding gaan worden) is van mijn handen behalve de neus van de sneeuwpop (en de stiksteken van de ogen) die zijn door een lieve creatieve vriendin gemaakt. 

Eerlijk is eerlijk en ere wie ere toekomt: zij heeft ook alles bevestigd (op de vlag na).

Patroon had ik klik hier gevonden. Ik haakte met Catania Originals katoen, kleuren Delfts blauw nr.0261 (2 bollen), wit nr. 106, zwart nr. 110, voor de neus een restje sinaasappel oranje nr. 281
en voor sjaal en letters restje brandweerrood nummer 115.

Ik haak van nature aan de losse kant, gebruikte naald nummer 2. Ik haakte voor de letters iets van 15 lossen, zette met kopspelden zelf gevormde letters vast en trok teveel lossen uit en zette de gevormde letters vast met begin/einddraad van de letter (pitsteek). De krans heeft een diameter van 24 centimeter.

Deze krans was een uitdaging van een uitsluitend haakcafé waar ik trouwe bezoeker van ben. Vorig jaar december kregen we een piepschuim krans en een jaar de tijd om naar eigen idee de krans van haakwerk te voorzien. Ik vond dit een uitdaging, een jaar leek nog zo ver weg en ineens was er bijna een jaar voorbij!

Foto is misschien niet de mooiste, geslaagd vind ik het haakwerk wel (vind ikzelf). Krans is op de nipper af, as. dinsdag is show&tell in het haakcafé:




1 opmerking: